Hur blir ni kring smink?

Blir ni sånna att ni längtar efter att sminka er efter att ni köpt nytt smink?

Sån blir jag alltid! Och nu när jag är hemmasläpande arbetslös så blir det mer speciellt när man ska sminka sig eftersom man mest är hemma och inte har råd att leva. Provar man att testa nytt smink innan man ska hitta på något (sminka sig bara för att testa) så tycker jag det känns lite som fusk. Kanske är jag som är pucko, haha. Men ah, huden, fransarna, allt håller sig friskare ju mindre du sminkar, så sminka sig i onödan känns ju bara waste även om jag älskar att sminka och dona.

Tror man längtar efter att sminka sig (förutom att det är roligt) för att man känner sig så jäkla fresh. Humöret, självförtroendet, allt blir verkligen bättre av sminket. OM man inte har en bad day/week antingen med hur sminkningen blev elr som jag har lidit i 2 veckor nu, av torka. Mitt ansikte blir alltid så när vädret suger och är kallt. Och man kan inte skylla på vad jag stoppat i mej och inte för jag sköter mej som fisken i vettnet nu. Blir dock galen på det! Nästan bättre med finnar än med torka, fifan...


Man blir glad och mer självsäker med smink, yao.

Imorgon ska jag iaf prova massa nytt smink och tillbehör som jag köpte i lördags, ska bli skitkul! Kommer troligen att bli av med massa pengar imorgon igen då jag och finemangen ska inte bara till AF utan också gå på stan och ta ett käk =).

Längtar dock mest efter en puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback