Val till överdrift?

Äntligen har dagen då vi fått göra våra val snart tagit slut!

Tycker det inte har varit något annat snack än det där jäkla valet dagarna i ända. Visst det är viktigt men att verkligen tjata om det så mkt så att man får skavsår i öronen känns inte som om det skulle tjäna mycket i valväg. Varför inte försöka att "slow it down" lite mer till nästa val?

Jag har röstat idag, varit kluven mellan 2 partier, Socialdemokraterna och Miljöpartiet, jag löste det så bra att jag blandade lite. Man gör ju 3 val; 1: Riksdagsvalet 2: Landstingsvalet och 3: Kommunalvalet.
I mitt röstande körde jag 2-MP 1-S med den mesta tanken att jag ville ge MP mer makt i riksdagen, lite schystare tänk men ändå inte fulla makten (eftersom de garanterat inte skulle få det). Bara det blir en rödgrön regering i alla fall!



Lite dumt tycker jag dock att MPs åsikt om miljöskatten. Att man ska skatta dyrt för bränsleanvändning för bilar. Ingen kommer ju sluta åka bil, familjer måste ju mestadels använda bil och det suger ju hårt för dem om det då ska bli ännu dyrare att använda sin bil. Satsa då på att göra det gynnbart att använda de nyttiga och bra alternativen, satsa som fan tycker jag! =)


Nu får man väl sitta och vänta tills det är beslutat med en bunt popcorn!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback