Nattgrubblerier och ett argt öga till AF.

Nu börjar mitt hat till AF krypa sig fram starkare och starkare. Inte nog med att jag fick brev om kallelse med kort varsel. Ne fyfan, jag behövde ju inte ens gå dit! De jäkla nötterna hade kallat mej till ett info om något jag inte ens få delta i eftersom jag tillhör fel kommun!

Så där satt man i över en timma och lyssnade på en jobbig tant som försökte sig vara helawesome, fin i kanten och rolig för att toppa det hela. Och i slutet av detta elende till möte får jag då veta att jag inte ens får anmäla mej till det tanten snackat om. Jag bor 3min ifrån gränsen till kommunerna och jag får inte anmäla mej!

Jag blir förbannad! Skärp er Arbetsförmedlingen annars byter jag >=(...

F.ö. känner jag mej helt ur fokus.



Inget är speciellt motiverande och det känns just nu som om folk suger ut det sista av min energi. Inget går som jag vill, jag kan inte göra vad jag vill och jag får inte den kärleken som jag vill. Nu är jag bara en halvt osyndlig sak bland inredningen som får hoppa fram när det beviljas. Jag orkar inte ens ryta till längre, visst har jag alltid varit den som tänker för mej själv vad jag egentligen vill skrika ut. Men vem vill skapa problem? Bara när min bägare rinner över och jag inte får plats med mer, då kan jag få ut det jag vill. Det är inte bra alls, det vet jag, men det är så jag gjort i mitt liv, alltid.

Flytten till Norge, från gårdagens snack med Tina, låter tempting och alldeles för mycket som en dröm. Att få starta nytt, bestämma vad man själv vill spara på och att skapa. Men Norge, aldrig trott det skulle vara något för mej. Vad finns det mer för Länder som vill ha arbetskraft samtidigt som man kan tjäna bättre än i Sverige? Bara i några månader i alla fall, tills man har råd med att välja ett liv i Sverige.
Äsch, jag vet inte. Nattgrubblerier bara antar jag eller bara en fantasi, kanske bara en arbetslöshetsinfektion jag drabbats av.

Får krypa ner i min säng och fundera vidare tills jag somnar...


Kommentarer
Postat av: Raisa

men perkele! dra till norge, jobba ett halvor. sen tebax till sverige. enkelt och nera! bara gor det, behover inte vara en drom bara bestem dig sluta vela!:D

2010-10-14 @ 09:04:10
URL: http://raisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback