Nya produktiva tag fyller min garderob.

Nu sitter jag i min säng och dricker gott te tillsammans med mina älskade Mariekex ^^. Känner mej förtjänt av det faktiskt. Har suttit och sytt som en tok på en symaskin som inte vill något annat än döda mina viljor och förstöra mitt tyg och jaa, dryga ut tiden med sitt tuggande och laggande...

Det var först tänkt att jag skulle satsa på att göra klart mitt gamla långklänningsprojekt som jag tidigare sprättat upp och börjat på en liten ändring. Men sen hittade jag några ursäkter så jag kunde slippa.

Ett par gamla jeans från när jag gick i 6:an-7:an som hade ganska grov bootcut blev en ursäkt. Sydde in dom så de nästan blidde stuprör men bara nästan ^^. Fick även sy in i grenen och vid låren.

Ni ser själva =)



Ok, kanske inte var riktigt så bootcut men inte långt ifrån ska jag säga er!
Dom är så snygga i rumpan så ville lixom recycla dom så jag kan still använda dom =).
Imorgon ska jag nog slita dom lite, bara pytte lite ;>




En annan ursäkt, som var min första ursäkt, var denna klänningen från monki som PÅ MEJ satt konstigt, gillade inte rigningen och den var förslapp vid bröst och midja.

Så jag klippte av den och sydde in kjolen (ser dock för kantigt och jävligt ut på bild men inte IRL). Överdelen gjorde jag till en "bustier", ändrade rigningen och de fula axelbanden + att jag sydde in den.



Och dagens sista ursäkt blev en överraskning! Jag letade överallt efter en gammal armyjacka jag en gång haft, hittade istället en ascool spetsklänning med hög krage. Den sydde jag upp drygus 2dm.
Men tyget var jävligt! Innertyget var tunnt och sliskigt som en asgay raggare och spetsen var skit tjock och tung.

Nu kanske man ser ganska dåligt på denna bilden men får väl fota när jag har på mej den någon dag =).
Kommer iaf passa skitsnyggt med dom skorna jag ska beställa i dagarna =3.




Imorgon ska jag fortsätta letandet efter min armyjacka och sen får jag väl tvinga mej själv att göra så mkt jag hinner på långklänningen. Den tar ju Några timmar längre än vanligt att göra eftersom jag syr för hand med tanken på att min symaskin gillar att döda! =(
Har några special idéer om den som jag ska tillsätta för snyggast look, får se hur det blir med det ;>

Nu ska jag nog gotta ner mej med nån film =)

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: lady do or die

Sy om kläder är så förbannat kul! :D

2010-09-07 @ 19:09:39
URL: http://ladydoordie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback